Ուսումնական դիջիթեք 2013
2012 թվականի հոկտեմբերյան բաց հավաքին իբրև շարունակական նախագիծ՝ առաջարկել էի տարաբնույթ աշխատանքների մի փաթեթ՝ նվիրված Վահան Տերյանին: Հենց սկզբից անհրաժեշտ ու նպաստավոր պայմաններ ստեղծվեցին նախագիծն իրականացնելու համար: Առաջին քայլը աշնանային արձակուրդներին դեպի Գանձա կատարած ուսումնական ճամփորդությունն էր: Ճամփորդություն, որն իսկական ներշնչանքի աղբյուր եղավ թե’ ինձ և թե’ մասնակից սովորողների համար: Տերյանական հարազատ միջավայրը, գյուղն՝ իր երկու միջնակարգ դպրոցներով, գյուղի մարդիկ, Տերյանի տուն-թանգարանը, Սուրբ Կարապետ եկեղեցին , ամեն-ամեն ինչ մեր հայացքի առջև էր, և հենց Գանձայից մեկը մյուսին էին հաջորդում հոդվածների այն շարքը, որ տեղ էր գտնում կրթահամալիրի գլխավոր կայքում:
http://www.mskh.am/am/23721 , http://www.mskh.am/am/23721 , http://www.mskh.am/am/23771 , http://www.mskh.am/am/23722 : Ճամփորդությունը մոտեցավ իր ավարտին , և իբրև ամփոփում այդ հրաշալի ուղևորության՝ հաջորդեցին ճամփորդության և հաստատված նոր բարեկամության մասին պատմող ֆիլմերն ու իմ հաշվետվությունը: http://www.mskh.am/am/23838 , http://www.mskh.am/am/24291, http://www.mskh.am/am/23863:
Ապա նախագծի աշխատանքները շարունակվեցին արդեն դասարաններում ՝ դասապրոցեսի ընթացքում: ‹‹Աշուն›› մեդիաօլիմպիադայի՝ իմ կազմած առաջադրանքներից մեկում առաջարկել էի ստեղծել ուսումնական տեսանյութ՝ Գանձայի բնապատկերների վրա հնչեցնելով Տերյանի՝ Գանձային, սիրելի ծնողներին, հարազատ միջավայրին նվիրված բանաստեղծությունները: Տեսանյութը ստեղծվեց հենց դասի ժամանակ ավագ դպրոցի 10-4 դասարանի աշակերտների անմիջական մասնակցությամբ ու ջանքերով: Սովորողներն իրենք էին ձայնագրում, դասավորում, երաժշտություն ընտրում , մոնտաժում, ունկնդրում, հետո շտկումներ անում ու դարձյալ ունկնդրում իրենց աշխատանքը: http://www.mskh.am/am/25147 Մեդիաօլիմպիադայի մյուս առաջադրանքով առաջարկել էի Գանձայում գտնել Տերյանի գերդաստանի շառավիղներին և նոր մանրամասներ ներկայացնել հանրությանը մեծ բանաստեղծի ընտանիքի ու ժառանգների մասին: http://www.mskh.am/am/24971: Վահան Տերյանի տուն-թանգարանի անմխիթար վիճակի մասին պատմող տեսանյութը կոչ է Վրաստանի, Հայաստանի, հանրապետություններին, Գանձայի գյուղական համայնքին և սովորողներին` հոգատարությամբ շրջապատելու այն ամենը, ինչ կապված է մեծ բանաստեղծի անվան հետ: http://www.mskh.am/am/26682: Այսօր այս երեք ֆիլմերն էլ ստեղծված են և որպես ուսումնական նյութեր՝ ներկայացված Դիջիթեք 2013-ին:
Որպես դասավանդող՝ իմ իսկ առաջարկած նախագծում ինձ շատ հետաքրքիր աշխատանք էր ներկայանում Տերյանի՝ որպես հասարակական-պետական գրծչի գործունեությունը 1918-1920 թթ: Ուրախ եմ, որ այդ աշխատանքի ծանրությունն իր վրա վերցրեց ավագ դպրոցի 10-րդ դասարանի աշակերտ Արման Բլեյանը, ով մեծ ոգևորությամբ ու պատասխանատվությամբ աշխատեց, կարդաց, համադրեց փաստերը, զրույցներ ունեցավ իր պատմության ուսուցիչների հետ, և աշխատանքը հաջողությամբ պսակեց: Նրա պատրաստած նյութը նույնպես ‹‹ուսումնական նյութ›› անվանակարգում ներկայացվել է Դիջիթեք 2013-ին: http://armanbleyan.wordpress.com/2013/01/27/%D5%BE%D5%A1%D5%B0%D5%A1%D5%B6-%D5%BF%D5%A5%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6%D5%A8-%D5%B8%D6%80%D5%BA%D5%A5%D5%BD-%D5%B0%D5%A1%D5%BD%D5%A1%D6%80%D5%A1%D5%AF%D5%A1%D5%AF%D5%A1%D5%B6-%D5%BA%D5%A5%D5%BF%D5%A1/
Վահան Տերյանի նամականին: Այս աշխատանքը իրականացնելու համար հենց սկզբից ակնկալում էի ավելի լուրջ ու հասուն հայացք, ավելի կազմակերպված մոտեցում: Ահա թե ինչու այն ձեռնարկեցի մանկավարժական քոլեջի առաջին կուրսի ուսանողների հետ: Չեմ սխալվել, որովհետև այս պահին տեսնում եմ նրանց ոգևորությունն ու պատրաստակամությունը: Ուսանողների կողմից արդեն ընտրվել են ընթերցվելիք նամակները, կատարվել է ձայնագրությունների մի մասը, ընտրվել երաժշտությունը: Աշխատանքն ավարտին հասցնելը օրերի խնդիր է:
‹‹Վահան Տերյան›› նախագծի շարունակականությունը առիթ է՝ այն այսօր էլ համալրելու նոր առաջադրանքներով: Այսպես՝ ‹‹Ձմեռ›› մեդիաօլիմպիադայի համար Արմինե Բաբայանի հետ կազմեցինք ‹‹Սալոմեի կերպարը Վահան Տերյանի՝ Օսկար Ուայլդի ‹‹Սալոմե›› պիեսի թարգմանության մեջ և համաշխարհային արվեստում›› առաջադրանքը: http://olimp.mskh.am/node/785: Կամ ‹‹Կրթահամալիրը Տերյան է արտասանում›› տեսանյութի գաղափարը, որ այս պահին իրականացնում են իններորդ դասարանցիները, նույնպես նոր մտահաղացումներից մեկն է:
Ես ուրախ եմ, որ նախագծում տեղ գտած մի շարք առաջադրանքներ այսօր իրականացնում են իմ կոլեգաները՝ Տերյանի թարգմանությունները վրացերեն, անգլերեն և այլն: http://kirakosyanemma.wordpress.com/2013/01/25/%D5%BE%D5%A1%D5%B0%D5%B0%D5%A1%D5%B6-%D5%BF%D5%A5%D5%B5%D5%A1%D5%B6%D5%AB-%D5%B4%D5%AB-%D6%84%D5%A1%D5%B6%D5%AB-%D5%A2%D5%A1%D5%B6%D5%A1%D5%BD%D5%BF%D5%A5%D5%B2%D5%AE%D5%B8%D6%82%D5%A9%D5%B5%D5%B8/, http://www.mskh.am/am/26597:
Նախագծում տեղ գտած առաջադրանքների փաթեթը այսքանով չի ավարտվում: Տերյանի բանաստեղծական արվեստին, պատկերավորման համակարգին վերաբերող առաջադրանքները դեռ սպասում են իր հետազոտողին: Կարծում եմ, որ մինչև մայիսյան բաց հավաքը նախագիծը ավարտուն տեսք կունենա:
Դասավանդող՝ Թամար Ղահրամանյան